perjantai 14. toukokuuta 2010

Kieloja, perhosia, suklaata ja mollyni mun - perjantain iloja







Ulkona on kesäpäivä ja minä iloitsen uudesta villatakista! Vähän hassua mutta iloitsen silti. Kesän lämpöisinä päivinä takilla tuskin on käyttöä mutta syksyn viileneviin iltoihin ja talven kylmyyteen on se aivan ihana. Tilasin takin täältä ja ajattelin sitä työvaatteeksi (luulen, että se oli viimeinen kappale mutta outletissa on vielä joitakin muita mollyjä jäljellä ja normaalimyynnissä toki vaikka kuinka paljon). Minusta on mukava tietää, että siellä se odottaa kaapissani syksyn työpäiviä.


Tämä villatakki on ihan ensimmäinen mollyni. Pidän kovasti takin mallista ja hintakin oli nyt kohdallaan, kun sain takin puoleen hintaan. Edullisuus johtuu siitä, että villatakki on viime talven mallistoa. Minua eivät sellaiset seikat haittaa sillä hankkiessani vaatteita ajattelen asiaa yleensä vuosiksi eteenpäin. En vaatteidenkaan kohdalla pidä kertakäyttökulttuurista. Laadukas vaate kestää ja antaa iloa pitkään.

Tänään, lämpöisenä kesäpäivänä, ei villatakkia tarvita. Takapihan kielot ovat ihanasti tötteröllä, pihlajat ja syreenit vihertävät ja kukkapenkeistä saa tehdä uusia löytöjä vaikka joka päivä. Iltapäiväteehetkeni auringon lämmössä ja tuon vehreyden ympäröimänä oli ihana. Ummistin silmäni ja kuuntelin lintuja. Ajattelin, että pian on niillä kurkut käheinä, kun niin kovasti lurittelivat. Suussa suli valkosuklaa. Viivähdinpä muistoissani vielä eilisillan tunnelmissa ystäväperheen luona. Todelliset ystävät ovat valtava siunaus.

Mukavaa perjantaita,





ps. Näin tänään kaksi perhosta. Ne lensivät kuin pyörryksissä. Mieleeni tuli sitaatti elokuvasta Sinulle on postia: Kathleen Kelly : [writing to "NY152"] Once I read a story about a butterfly in the subway, and today, I saw one! It got on at 42nd and off at 59th, where, I assume, it was going to Bloomingdales to buy a hat that will turn out to be a mistake, as almost all hats are.

Minä kyllä pidän hatuista. Tarkemmin ajateltuna, en kyllä silti oikein osaa käyttää niitä, joten voisi asia noinkin olla.

11 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Poistin edellisen kommentin, kun vasta nyt huomasin linkin. ;)

    Aivan ihana takki! Mukavaa viikonloppua. :)

    VastaaPoista
  3. Odd Mollyt ovat kauniita vaatteita, mutta kuten sanoit, melko tyyriitä normaalihintaan.

    VastaaPoista
  4. Naana
    Kiitos ja sinulle myös mukavaa viikonloppua!

    Elsa
    Niin ovat. Minä en ole millään malttanut niitä itselleni ostaa juuri hinnan takia mutta tämän takin hinnaksi jäi 59 euroa, joten sen olin valmis maksamaan kauniista ja käytännöllisestä takista. Palelen aina töissä talvisaikaan (palelen kyllä missä vaan, aina olen viluissani), joten tämä on lisäksi tarpeen :)
    Mukavaa perjantaita Elsa

    VastaaPoista
  5. Kaunis takki ja ihania kuvia.
    Suklaat näyttävät super herkullisilta, nami.
    Aurinkoista Viikonloppua!

    VastaaPoista
  6. allidaalia
    Nuo Leonidaksen suklaat toden totta vie ihan kielen mennessään. Sain niitä ystävältä synttärilahjaksi ja olen pitkittänyt nautintoa syömällä ihan vain vähän kerrallaan...hassu minä :)

    VastaaPoista
  7. Kauniita kuviasi kävin ihailemassa, ihanaa kevättä sinulle!

    VastaaPoista
  8. Ihania kuvia<3
    Liityin lukijaksesi samointein.

    VastaaPoista
  9. Otsikkosi oli niin kaikenkattava;-) kyllä tuollaiset ilot ovat osa elämää, ja se onkin taitolaji että osaa nähdä pienessä kaunista!

    Neuletakkisi oli ihan loistava löytö, Mollyn vaatteet ovat tosiaan niin hintavia että kaikki tuollaiset löydöt kannattaa noukkia talteen.

    Aurinkoisen kaunista viikonloppua teille kaikille!

    VastaaPoista
  10. Anskuliinille kiitos!

    Onnenkyynel
    Olet sydämellisesti tervetullut. Mukavaa, että jäit lukijaksi.

    Aamunkukka
    Pienet ilot riittävät pitkälle ja niistä syntyy monesti suurta onnentunnetta.

    Minä intouduin tilaamaan villatakin, kun minusta se oli oikein löytö. Lisäksi oli oikeasti tarve jollekin siistille työvillatakille. Minä olen ihan mahdottoman kova pitämään villatakkeja ja tässä lapsiarjessa olen huomannut, että rinnuspielistä kuluvat vauhdilla. vauva-aikana syliteltiin paljon ja vieläkin halaillaan ja remutaankin. vaikka nypynpoistajakin on olemassa, niin ei silti kaikista enää työkelpoisia takkeja tule. Nytpä on uusi kaunis ja nypytön odottamassa syksyä :)



    Toivon jokaiselle täällä poikkeavalle oikein rentouttavaa lauantaita. Meillä saatiin päivän remppapuuhat valmiiksi ja nyt laskeututaan lauantain viettoon.

    VastaaPoista
  11. Takki on ihana. Ihailen välillä Mollyn vaatteita, mutta ostopäätöstä olen jäänyt empimään korkean hinnan vuoksi, koska en ole ollut varma laadusta. Laadukkaasta ja kestävästä olen toki valmis maksamaan. Vaikka nyt onkin ollut helteistä, niin onhan kesäillat viileitäkin ja tulee sievälle takillesi käyttöä! Kerrassaan ihana ilma ulkona...

    VastaaPoista