torstai 27. elokuuta 2009

Kaksi kaunista



Olen hurjan iloinen uudesta myrtistäni! Minulla ei aiemmin ole tuota kasvia ollut, vaikka mieleni on sitä kovasti tehnyt. On kuulemma melkoisen vaativainen kaveri tuo myrtikkä ja siksi olen aina jättänyt ostamatta. Nyt päätin kuitenkin antaa haasteen viherpeukalolleni ja hankkia oman kasvin.

Ostopäätöksen syntymisen jälkeen tuli mutkia matkaan, sillä koko kaupungista ei sitten löytynytkään yhden yhtä myrttistä. Päätin odottaa syyskuun puolelle - silloin niitä tulee, sanoivat. Eilen yllätyinkin iloisesti, kun minulle huhuilivat myrttiset Kodin Ykkösen viherosastolta. Sieltä en ollut edes hoksannut kasveja tiedustella.

Ruukuksi myrtilleni valitsin vanhan kaapistani löytyneen, mittasuhteiltaan kauniin ruukun. Maalasin pinnan kuluneen vaaleaksi ja ruukusta tuli ainakin omissa silmissäni kaunotar.
Runollista loppuviikkoa Sinulle,

Anu

4 kommenttia:

  1. Mitenköhän kauan tuo herttaisuus minun hoivissa vihreänä pysyisi!?
    Tuskin kuukauttakaan...
    Olen todella onneton kukkienkasvattaja!!=O)
    Kodinonnea,saniaista tai cissusta en itselleni edes vaivaudu ostamaan,kun ne kuukahtavat jo muutamassa viikossa.
    Posliinikukka,tuoksuköynnös,oliivipuu ja kehtolehti elävät sentään vielä toistaiseksi.
    Kasvakoon sinun myrttineitisi sievästi kauniisti suloisessa ruukussaan ja tuottakoon jopa sieviä kukkia iloksesi!!!
    Muratti on sellainen tapaus,että saan siihen hyvin nopeasti pieniä ötököitä vaivaksi,eikä aikaakaan kun tuo lempparikukkani on kanttu vei.=O(
    Ötökät tulevat kuulema kuivan ilman tähden visiitille...
    Josko tänä talvena ilma olisi vähän parempilaatuista ja kosteampaa ilmalämpöpumpun tähden..toivoa sopii!!!

    VastaaPoista
  2. Minä olen kyllä myös melko onneton kasvien kanssa. Toivon kovasti, että tuo myrtti jaksaisi hoidossani ja vieläpä äityisi joskus kukkimaan. Lankaköynnökseni on muuten pysynyt elossa alkukeväästä saakka ja kasvanutkin tosi kovasti.Jippii ja jee siitä. Mukavan viikonlopun toivotus sinulle!

    VastaaPoista
  3. Hei, ensimmäistä kertaa blogissasi ja tulempa uudestaankin :) Myrtti kaipaa tai vaatii tasaisen kosteuden JOS se pääsee kuivumaan se on sen menoa joten joka toinen tai ainakin kolmaspäivä kun häntä hoivaat ja joskus ravinnettakin annat niin luulen että siitä saat nauttia ja viileässähän tämä kaunoikainen viihtyy. Omaani olen leikannut ja kasvaa ja kasvaa :)

    VastaaPoista
  4. Hei Annelle!
    Tervetuloa toistekin! Ja KIITOS hoitovinkeistä! Minä koitan myrttistä hyvin hoidella ja ainakin vielä sille kuuluu pelkkää hyvää :) Oletko muuten leikannut myrttiäsi pallomuotoon? Minä en vielä uskaltautunut fiksailemaan tuota pienen pientä tainta mutta jos saan sen kasvamaan, niin sitten...

    VastaaPoista